torsdag 10 juli 2014

Apropå Emmy-nomineringarna

"Älskling, vi blev blåsta på konfekten i år också - let's kill 'em all!"
Det här är komiskt. Förra året skrev jag ett inlägg i affekt efter Emmy-nomineringarna. Vad jag var mest upprörd över då: att Tatiana Maslany och The Americans blivit nesligen förbisedda.

Likaså Rectify, Vikings, The Walking Dead och Sons of Anarchy. Jag surade också över att  mellanmjölksserier som Modern Family verkade prenumerera på nomineringar och priser fast de slutade vara bra för örti säsonger sedan.

Så. Gissa vad jag hade tänkt rya om nu? EXAKT samma sak.

HÄR är årets Emmy-nomineringar!

Och att Margo Martindale fått en gästrollsnick TILL för sin tämligen ointressanta rollprestation är inget annat än en ren förolämpning mot de andra skådespelarna i The Americans. Sen blir jag lite smått fnissig över att Kate Mara kan Emmy-belönas för sin insats i House of Cards. Jag menar... *spoiler* för vadå? Att falla snyggast framför ett tåg? Hon hann för sjutton gubbar inte vara med mer än ett avsnitt av säsong två juuuu. *spoiler*

Jaja, den 25 augusti kommer facit och Modern Family får sin femtielfte Emmy. Pax Vobiscum.

2 kommentarer:

NicklasBoman sa...

hejjar på Veep, Silicon Valley och Futurama :)

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, Veep har varit helt extremt bra i år! Heja, heja! Jag hoppas mycket på Fargo också. Att True Detective får några tunga priser tar jag för givet :)