måndag 7 april 2014

Vad jag tänkt se vecka 15

Hej Martin Starr, du är med i mycket roligt du!
HBO rullade i går ut sin söndagsmatta av serie- och säsongsstarter: Game of Thrones, Veep, och Silicon Valley. AMC startade sin 1700-talsspionserie Turn också. Jag har gott hopp om allihop.

Jag såg premiären av Mike Judge-serien Silicon Valley gratis via C Mores YouTube-kanal och den var kul, jag blev kanske inte lika uppeldad som de amerikanska kollegorna eller TVdags Magnus Blomdahl, men jag skrattade högt redan de inledande sekunderna. Och Office Space-anden (ja, anden, men även andan) låg och myste över både dialog och samspel. Nu är bara frågan: NÄR KOMMER GARY COLE?

Sen har ju fantastiska The Trip börjat igen, den här ggn befinner sig Steve Coogan och Rob Brydon eller snarare deras versioner av sig själva i Italien, men jargongen är densamma. Dock väntar jag med att se den till alla sex avsnitt är visade och ser dom i ett svep tillsammans med min man.

Sen vet jag inte om jag sade det förra veckan, men Endeavour aka Unge kommissarie Morse tänkte jag vänta att se tills den kommer till SVT, vilket jag bara tar för givet att den gör eftersom de visade första säsongen.

Och blä, jag ligger ohjälpligt efter med i stort sett alla serier pga fast i dokusåpaträsket. Men på onsdag fyller jag år och då är det okej att bara se Masterchef Aus hela dan. Så det så.

Veckans tv-serier:
Turn - seriepremiär!
Silicon Valley - seriepremiär!
Veep - säsongspremiär!
Game of Thrones - säsongspremiär!

Million Dollar Listing: New York - det är business as usual and I like it! Jag har saknat Fredrik Eklunds tranpose!
Masterchef UK
- det var en svenska med i förra veckans utslagstävlingar. Sofia. Hon var ascool! *spoiler* Men tyvärr åkte hon ut efter sista rundan, det var två andra som var bättre. SYND! *spoiler*
Continuum
- ligger två avsnitt efter.
Naked and Afraid - 
förra söndagens par gav jag inte heller mycket för men *spoiler* jag måste ju medge att bruden var riktigt stentuff som inte gav upp utan slutförde de sista tio dagarna utan den där klenisen. Kudos! *spoiler*
Believe
- inte hunnit se!
Top Chef Canada - favoriterna: *spoiler* Jesse, Rene (trots hans von oben-attityd), Shelley *spoiler* avskyr: *spoiler* Evelynn, Rich och Vittorio. *spoiler*
Lindsay - det verkar som om hon har svårt att hålla sig torrlagd... de byggde upp det ordentligt senast, men jag har inte hunnit se gårdagens avsnitt än. 
From Dusk till Dawn (Netflix) - har bara sett första avsnittet än så länge...
Resurrection
- ligger två avsnitt efter.
The Americans -
har inte hunnit se torsdagens avsnitt.
Vikings -  har fått en andra säsong, yay! Mer Lagertha till folket!
RuPaul's Drag Race -
åh, när bitska Bianca gav sitt stöd till *spoiler* HIV-smittade Trinity och var så omtänksam och varm, då rann tårarna! *spoiler* Heja Bianca!
The Voice - vad konstigt det var med Chris Martin som nån sorts kapellmästare till alla battleparen. Han var ju skön och så, men så brittisk jämfört med de andra. Han passade liksom inte in. Men duetten mellan Team Blakes Biff och Sisaundra i It's a Man's Man's Man's World var en sån där riktig gåshudsrysare! Wow!
Ink Master -
de här två tål jag inte: *spoiler* Gentle Jay, det finns inget jävla gentle med honom! Jim Francis, otäck svada på den karln.  *spoiler* De här tre gillar jag: *spoiler* Sausage, Matti och Halo. *spoiler* Bubblare: *spoiler* Lydia. *spoiler*
Grimm -
så vad tror vi? *spoiler* Är det så att Adalind kommer bli en i "Scooby"-teamet? Jag känner spontant att jag värmt upp gällande henne, så inte mig emot. Särskilt inte om de ska fajtas mot evil-Viktor. Men samtidigt... hon är en hexenbiest så... *spoiler*
Parks and Recreation -
hurra! Förra veckans prom-avsnitt var SKOJ!
Masterchef Canada - helt rätt hen åkte ut förra måndagen. Min favorit är ff: *spoiler* Tamarra. *spoiler*
The Following -
hahaha, det blir bara stolligare - nu har de tagit in Ed också, från tv-kyrkogården!
Under the Gunn - final nu! *spoiler* Hejar på Shan. Keep it together, man! *spoiler*
Face Off - åh, svårt! Men jag tror det kommer stå mellan *spoiler* Rashaad och Tyler *spoiler* i slutstriden.
Nashville - ligger ett avsnitt efter!  
Supernatural - inga nya avsnitt förrän 15 april.  
Justified -  ligger ett avsnitt efter.
Cougar Town - meh, säsongsfinalen förra veckan - *spoiler* att Travis och Laurie väntar barn? Uäck. Hatar dom som par redan. *spoiler*
Person of Interest - missade förra veckans avsnitt.
House (streamar) - säsong 8. Har sju avsnitt kvar.
Arkiv X
(Netflix Us) - inte fått se mer än sist.
Masterchef Australien (streamar) - halvvägs genom säsong fyra. Jag säger bara JAMIE OLIVER!! Jag har alltid varit lite svag för honom men alltså, gu så charmig han var när han "hälsade" på. *hjärtan i ögonen*

I gammelteven/Playkanaler:
Plus (SVT1, torsdager 21.00) - en missar ju helst inte ångvälten Åsa va...
Djursjukhuset (SVT1, måndagar 20.00) -
Sofia, pingvindrottningen, haha!
Musketörerna (TV4, måndagar 21.00) - menåh, ligger två avsnitt efter! Såg första avsnittet av usla danska Arvingarna i kväll istället och ångrar det bittert.
Mästarnas mästare (SVT1, söndagar 20.00) -
så besviken att *spoiler* inte Kajsa gick vidare! Men hejar helhjärtat på Tommy nu från det laget.*spoiler*  I det här nykomlingsgänget är det Christian jag gillar mest, men Ravelli får onekligen fart på det hela. Lars Frölander not so much.
Top Model Sverige (TV3, mån-tors 19.30) - kämpa Jennifer! Heja Kostas!
Atlantis
(SVT2, lördagar 18.15) - gillade "varulvs"-avsnittet! Jason fick vara rolig för en gångs skull.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i förskott :)

musketeers går repris på söndagskvällar (sådär runt midnatt)

bebisen i grimm e bara för läskigt, varför r barn så duktiga på att vara läskiga?!

Anna Thunman Sköld sa...

Åh, tack!! Både för grattishälsning och för info om Musketörsrepriser!

Ja, jeez, de har en bebis i Vikings också som är SÅ SCARY! Med ett ormöga... *rys*

Jessi sa...

Ja, grattis i förskott! :)
Jag ligger hopplöst efter med Vikings, får nog bli binge-tittning i påsk eller nåt. Och du menar att det blir en tredje säsong va? ;) Vi är väl på andra nu?
Undrar jag hur dom ska knyta ihop Justified nu i finalen... Bara nån sätter en kula i Daryl Crowe är jag nöjd. Och att Kendall blir fri.
Saknar Supernatural!

Anna Thunman Sköld sa...

Jamengu, det menar jag ju, en TREDJE säsong, tack för att du såg detta!

Vikings är _så_ värt att titta ikapp, jag lovar!

Jag, å min sida, måste se ikapp Justified som jag ligger ett avsnitt efter på, har fått ducka många spoilerartiklar i dag...