torsdag 3 april 2014

Här är tv-skådisarna som började sin karriär i Law & Order



Jag minns när jag åkte på The Sopranos-touren i New York/New Jersey 2004 och han som höll i mikrofonen var en av birollsskådisarna (med biroll menas bi-bi-birollsinnehavare), jag minns inte vad han hette. Han berättade i alla fall att i stort sett alla som jobbade på Sopranos en gång eller annan hade varit med i någon av de olika Law & Order-varianterna.

Och när man ser listan som sajten Mental Floss tagit fram fattar man ju vilken jäkla skådespelarinstitution de där Dick Wolf-serierna är. Du kan inte gå vidare som skådis om du inte haft en roll i L&O! Stor humor.

Jag ger er några godbitar, vill ni se hela listan över de 28 skådisar som startat sin karriär i Law & Order,  gör det HÄR! OCH GÖR DET!!!

* Michael Pitt - i videon här ovan - var bara 17 år när han var med i Law & Order, säsong 8, i avsnitt 17 som handlade om en HIV-smittad ung man som medvetet har oskyddat sex med andra.

*klicka för större bilder*
* Claire Danes övade på sin gråtfeja redan som 13-åring, i ett avsnitt av Law & Order (S03E01), som även innehöll Six Feet Unders Lauren Ambrose i en av sina tidigaste roller. 


* Jennifer Garner fick spela en ung förförerska som försökte locka Law & Orders Benjamin Bratt i fördärvet, i säsongsavslutningen av säsong 6 (avsnitt 23).


* Innan Julianna Margulies blev sjuksyrran Carol Hathaway i Cityakuten och sedermera Alicia Florrick i The Good Wife var hon löjtnant i sin andra roll någonsin i Law & Order S03E17.


* American Horror Story-favoriten Sarah Paulson debuterade som skådespelerska i Law & Order i säsong fem, avsnitt fyra. Hon spelade dotter till mordoffret och som kanske hade en affär med sin styvpappa.




* Alltså... hahahahaha, åh, lille Rob McElhenney (från It's Always Sunny in Philadelphia) som riktig bad boy, innan han ens var myndig, i Law & Order, S08E01. 

6 kommentarer:

Diana sa...

Hm.. Kanske lite väl långsökt här, men..

Michael Pitt (yngre) är lite lik skådespelaren Hans Lindgren (extremt ung) när han spelade Ante i Barnen från frostmofjället ;)

Anna Thunman Sköld sa...

Det sjuka är - efter att jag googlat - att jag ser vad du menar! MEN HUR KOMMER MAN ATT TÄNKA PÅ HANS LINDGREN I BARNEN I FROSTMOFJÄLLEN?? Har du sett den nyligen eller?

*så nyfiken*

Diana sa...

Hahahahaha *skrattar så tårarna sprutar*
:D

Ja, jag såg den nyligt :P Sedan var barnen från frostmofjället min favoritfilm som liten och jag var dökär i Ante ;)

*skrattar lite till*

:D

Anna Thunman Sköld sa...

Hahaha, okej! Jag förstår :D (Men du fattade ju att jag blev nyfiken...)

Diana sa...

Lugna puckar! :D
var bara tvungen att berätta det för någon som skulle uppskatta humorn ;D

Anna Thunman Sköld sa...

And I did! :D