lördag 27 april 2013

Svenskarna i The Borgias

Vafalls? Varför vimlar det av svenskar i The Borgias? Och som inte uppmärksammats så som Skarsgårdsklanen uppmärksammats. Eller vimlar och vimlar, två stycken pratar jag om. Men de har å andra sidan inga skitroller.

Svensk nummer ett: David Dencik, som rönt framgångar utomlands i Tomas Alfredsons utmärkta Tinker Tailor Soldier Spy, spelar kardinal Orsini. Han är inte helt förtjust i påvedekadensen...

Svensk nummer två: Matias Varela, som åtminstone jag mest känner igen från Snabba Cash-filmerna (Jorge), dök upp i söndagens avsnitt av The Borgias i rollen som kung Ferdinand av Neapel. Inte heller han förefaller vara ett fan av familjen...

COOLT, säger jag stolt om våra Borgias-svenskar.

5 kommentarer:

Jessi sa...

David Dencik ser man ju lite överallt. Senast såg jag honom i "A royal affair", visserligen inte tv men ändå! Men det är ju kul att det hoppar upp svenskar lite här och där tycker jag.

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, han kan hoppa från det ena landet till det andra, med sitt danska påbrå. Jag såg honom också i den filmen, i går faktiskt. Han var ju även med i Lykke, den danska tv-serien. Men jag tycker ju att det är lite speciellt när det är två stycken i en kostsam amerikansk serie :)

Anna Thunman Sköld sa...

Och så fick jag med typ tusen "ju" i den korta texten... *suck*

nicklas sa...

alltid roligt då man hittar Svenskar i filmer/serier. Än roligare, då man överraskas.

Jorge rollen gör han sjukt bra.


Ju... :P

Anna Thunman Sköld sa...

JU... :)

Men konstigt att hans prestation inte står med på imdb.com, alltså Matias. Skumt. Anyho, jäkligt kul!